dijous, 1 d’octubre del 2009

From Toronto to Denver the hard way

Els bitllets d'avió de Toronto a Denver (on anem a buscar les rockies) eren força cars, pel que vam optar per volar des de Buffalo (USA). I com que ens sabia greu sobrevolar tot el Midwest sense parar-nos-hi, vam escollir passar una nit a Kansas City, al mig de la gran plana americana.

Toronto-Buffalo: Dimarts ens llevem d'hora (7am), li donem un petonet de despedida al Carles, que encara dorm, i fem 3 horetes d'autobús a la frontera americana. Allà ens escorcollen fins els calçotets i ens deixen arribar a Buffalo, probablement la ciutat més lletja de tots els USA. A sobre, no tenen guixetes a l'estació d'autobús, "since 9-11" (però: qui voldria fer un atemptat a Buffalo?), o sigui que anem a passar un parell d'hores per la ciutat amb motxilots i tot. La impressió és força nefasta: un vent terrible, homeless per tot arreu, gratacels antics que son decrèpits enlloc d'històrics, un tio que ens 'ajuda a trobar lloc' per dinar i diu que s'ha deixat la cartera, que si el podem convidar (un 'amigo' al més pur estil tercermundista) ...

Buffalo-Kansas City (KC): sembla que el vol surt puntual a les 5pm, però no s'enlaira fins al cap d'una hora pel fort vent. Això ens fa perdre l'enllaç a Detroit. Delta Airlines ens ofereix d'anar a KC en un altre vol, via Minneapolis, i ho acceptem. Finalment hi arribem a les 11:30pm per descobrir que les nostres maletes estàn perdudes. El dependent mexicà d'un motel de carretera s'apiada de nosaltres i ens ve a recollir a l'aeroport. Dormim plans. Hem passat per quatre de les ciutats menys turístiques dels USA (Buffalo-Detroit-Minneapolis-Kansas City) en poques hores.

Kansas City-Denver: el matí de dimecres anem a buscar les maletes a l'aeroport, reclamem una compensació a Delta (dos sandvitxos veggie extralarge, unes french fries, una potato with broccoli and cheese i 50$ dòlars de descompte en futurs vols) i agafem un taxi fins a l'estació de busos Greyhound de KC. Allà (oh!) sí que tenen guixetes! Ens emocionem i passem un dia fantàstic visitant-la (veure següent post), inclosa una típica Kansas BBQ i una nit de festa al barri negre fins les 12:30 de la nit, que és quan surt el nostre bus cap a Denver. L'ambientillo a l'estació a aquella hora és totalment friki, ja que aquí només viatgen en bus els pobres, els hispanos i els fòbics a volar. El bus surt una hora tard però dormim força bé fins les 7am, que surt el sol. Aleshores parem a esmorzar en un McDonalds d'una àrea de servei al mig de les immenses planures del midwest, que se'ns mostren en tot el seu esplendor amb un cel interminable i un vent gelat.

Finalment arribem a Denver dijous a les 11am, i després d'un dinar calent (sopa i pasta) agafem el bus fins a l'aeroport, on ens espera el cotxe de lloguer: els nostres dies de transport públic als USA s'han acabat per ara. Uf. Més fotos del la nostra aventura pel Midwest aquí.